|
WIE ZOEKT, DIE VINDT
Net omdat het
zo cruciaal is om uw vacature te presenteren aan interessante
kandidaten, hecht CURVAL belang aan het opstellen van een
adequate rekruteringsmix in de lijn van uw verwachtingen.
Naast diverse
tools uit de rekruteringsmix van CURVAL is de recruitment mail
een praktisch instrument om doelgericht kandidaten te bereiken.
Het concept,
achter de recruitment mail van CURVAL, is om uw vacature
rechtstreeks te versturen naar sollicitanten met een passend
profiel. Doormiddel van een vakkundig jobmatching systeem kan
CURVAL dit realiseren. Telkens CURVAL een recruitment mail
verstuurt, wordt deze voorzien van een persoonlijke touch. Met
als resultaat dat de interesse van de sollicitant vergroot en de
kans hoger is dat uw vacature gelezen wordt door de juiste
doelgroep.
20% adressen uit
eigen databank
80% adressen uit
externe databanken |
|
|
BEELDEN ZEGGEN MEER DAN WOORDEN
Curval heeft een Commerciële Video Test (CVT) ontwikkeld om
verkooptalent te meten. De test bestaat uit een korte
videopresentatie waarin de kandidaat zichzelf voorstelt aan de
hand van enkele basisvragen. Dankzij de CVT worden kandidaten
gescoord op hun overtuigingskracht, zelfzekerheid,
stressbestendigheid, manier van presenteren, taalgebruik en
andere aspecten die belangrijk zijn om succesvol te functioneren
binnen de commerciële functie. De werkgever krijgt toegang tot
het CV, het rapport en de Commerciële Video Test van de
kandidaat via een online platform van Curval. Het principe
achter de CVT is: iemand zien maakt meer indruk dan over
iemand lezen.
CURVAL lanceerde in 2006 als eerste de
sollicitatievideo's.
 |
|
|
WHAT YOU SEE IS WHAT YOU
GET
Het video-assessment is een vernieuwende tool van CURVAL, die
verder bouwt op de principes van het rollenspel.
Er wordt gebruik gemaakt van korte videofragmenten, waarin
verschillende alledaagse cases worden gesimuleerd. De kandidaat
dient telkens onmiddellijk te reageren na het zien van een case.
Deze reactie wordt geregistreerd en nadien geëvalueerd. Het
grote voordeel van dit instrument is de hoge standaardisatie,
doordat elke kandidaat dezelfde videofragmenten te zien krijgt.
CURVAL is overtuigt dat, alvorens een nieuwe medewerker aan te
werven, het belangrijk is om de competenties van de kandidaat in
kaart te brengen. Door het bezitten van de vereiste
competenties, kan bepaald worden in welke mate de kandidaat
succesvol kan zijn op het werk. CURVAL maakt gebruikt van een
waaier aan selectietools om net die competenties te screenen.
 |
|